Sammanfattning året 2010.

Tjingtjng.

På nyårsafton så ställde en person frågan "vad var din höjdpunkt 2010?". Jag kom då fram till att 2010 har varit ett helt fantastiskt år egentligen, men om jag skulle valt mina topp 3 minnen från 2010 så skulle det varit när jag träffade Charlie Bewley med Mirre, när jag flyttade hemifrån och från Eslöv och sist men inte minst Malmös Guld.

Men det har egentligen hänt så mycket mer detta året, jag minns hur jag kämpade mig igenom den sista terminen på gymnasiet, jag tog studenten med så mycket bättre betyg än vad jag trodde att jag skulle få (fick hela 13 VG). I somras fick jag ju beskedet om att jag hade blivit antagen till Högskolan Kristianstad och jag såg då äntligen min chans att flytta hemifrån. Sedan får jag ju inte glömma Twilight Movie night i Lund - jag hade vunnit 10 biljetter i en tävling till denna visning. Jag var på världspremiären av Harry Potter, en helt fantastiskt kväll, en helt fantastisk film.

Dock har året haft sina motgångar med, men mest känslomässiga motgångar. Med det menar jag att i samband med flytten till Kristianstad så började jag få många frågeställningar kring vad jag vill, vem jag är. Jag hoppade av skolan för att jag kände att jag var på väg i total fel riktning. Periodvis har jag känt att jag inte riktigt vet vad jag vill och att jag inte vet vem jag är. Det är frågor jag ständigt får kämpa med, då jag känt mig mycket vilsen på den biten.

Året 2010 har varit ett år fyllt med fantastiska minnen och ett år som på sitt sätt har varit utvecklande. Nu är det dags att se framåt och hoppas på ett jäkligt bra 2011. Som jag redan vet kommer innehålla en resa med familjen och en termin fullspäckad med kurser på universitet och högskola. And don't forget Harry Potter och dödsrelikerna del 2 och Breaking dawn del 1 på bio!

Over and Out, xoxo.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja 2010 har varit både underbart och ibland mött sina motgångar. Har fortfarande inte kommit upp ur min grop ännu vet inte vad jag vill syssla med eller vad man ska ha för hobby. Men det är svåra val i livet som gör att vi hamnar där vi e idag :) Vi är trots allt i livet o bara det är ju underbart ;)

2011-01-12 @ 10:12:17
Postat av: Mirre

Ops den föra kommentaren va av mig haha!

2011-01-12 @ 10:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0